Podmínky a pravidla

1. Základní ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") se vztahují pouze na obchodní vztahy mezi kupujícím a společností BIOLAMPA.SK s.r.o. (dále jen "prodávající"), uzavřené prostřednictvím elektronického obchodu umístěného na internetové stránce www.sk.biolampa.totaljs.primaleto.sk (dále jen "obchod"). Tyto obchodní podmínky dále upravují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího v aktuálním znění a jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.

1.1.

BIOLAMPA s.r.o. se sídlem BIOLAMPA, s.r.o., Kollárova 51 974 01 Banská Bystrica IČO: 45265283 je soukromá společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem v Banské Bystrici, číslo vložky 17216/S, která se zaměřuje na specializovaný prodej zboží a služeb souvisejících s léčbou a zkrášlováním těla. Další informace o prodejci jsou uvedeny v sekci "Kontakty".

1.2.

Kupujícím se rozumí spotřebitel nebo podnikatel, který po vlastní autorizaci odeslal elektronickou objednávku zpracovanou systémem obchodu.

Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Spotřebitel při zahájení obchodního styku poskytne prodávajícímu pouze své kontaktní údaje nezbytné pro bezproblémové vyřízení objednávky, případně údaje, které si přeje mít uvedeny na dokladech o koupi.

Právní vztahy mezi prodávajícím a spotřebitelem výslovně neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb. občanský zákoník, zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího, jakož i souvisejícími předpisy, vše v platném znění.

1.3 Za podnikatele se považuje např:

  • osoba zapsaná v obchodním rejstříku,
  • osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění (živnostník),
  • osoba podnikající na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů (např. notář, advokát),
  • fyzická osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu (např. samostatně hospodařící rolník).

Právní vztahy mezi prodávajícím a podnikatelem, které nejsou výslovně upraveny těmito podmínkami nebo smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 513/1991 Sb. obchodního zákoníku v platném znění a souvisejícími předpisy.

1.4 Kupní smlouva

Návrhem na uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránkách. Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím a přijetím objednávky prodávajícím. V závislosti na povaze obchodu (množství, cena, náklady na dopravu, vzdálenost atd.) je Prodávající oprávněn požádat Kupujícího o autorizaci objednávky důvěryhodným způsobem, např. telefonicky nebo písemně. Toto potvrzení však nemá vliv na vznik smlouvy. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze změnit nebo zrušit pouze na základě dohody stran nebo ze zákonných důvodů.

Pokud je mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena dlouhodobá rámcová písemná kupní smlouva, řídí se v takovém případě elektronická objednávka touto smlouvou, pokud to podmínky elektronického obchodu umožňují.

Vztahy a případné spory vyplývající ze smlouvy se řídí výhradně platným právem Slovenské republiky a rozhodují je soudy Slovenské republiky.


Tyto obchodní podmínky jsou k dispozici na webových stránkách elektronického obchodu na adresewww.sk.biolampa.totaljs.primaleto.sk, a jsou tedy k dispozici pro archivaci a reprodukci kupujícím.

V případě nákupu zboží nebo služeb spotřebiteli se tyto obchodní podmínky řídí zákonem č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

2. Odstoupení od smlouvy

2.1 Odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího - spotřebitele

Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do čtrnácti kalendářních dnů od převzetí zboží nebo od uzavření smlouvy o poskytování služeb ve smyslu § 7 odst. 1 zákona č. 102/2014 Sb.

Spotřebitel může od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, odstoupit i před počátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy, tj. před převzetím zboží.

Prodávající vrátí kupujícímu peněžní prostředky po vzájemné dohodě na účet písemně určený kupujícím nebo osobně v provozovně provozovatele, vrácení zboží nesmí být formou dobírky!

Prodávající je povinen dle § 10 odst. 4 zákona č. 102/2014 Sb. ve znění pozdějších předpisů, oprávněn požadovat po spotřebiteli úhradu snížení hodnoty zboží, ke kterému došlo v důsledku takového nakládání se zbožím, které je nad rámec nakládání nezbytného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.

2.2 Nedohodnou-li se spotřebitel a prodávající jinak, nemůže spotřebitel odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:

  • prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží zhotoveného na míru nebo zboží určeného výslovně pro jednoho spotřebitele,
  • prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné k vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
  • provedení neodkladných oprav nebo údržby, o jejichž provedení spotřebitel prodávajícího výslovně požádal; to neplatí pro smlouvy o poskytování služeb a smlouvy o prodeji zboží jiného než náhradních dílů nezbytných pro provedení oprav nebo údržby, pokud jsou uzavřeny při návštěvě prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si tyto služby nebo zboží předem neobjednal,
  • poskytování elektronického obsahu jiného než na hmotném nosiči, pokud bylo poskytování tohoto obsahu zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně informován o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.

2.3 Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy

Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy dle § 7 odst. 1 zákona č. 102/2014 Sb. u prodávajícího v listinné podobě nebo ve formě záznamu na jiném trvalém nosiči; byla-li smlouva uzavřena ústně, postačí k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy jakékoliv jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele, kterým projeví svou vůli od smlouvy odstoupit (dále jen "oznámení o odstoupení"). Spotřebitel může použít formulář pro odstoupení od smlouvy poskytnutý prodávajícím.

Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud bylo oznámení o odstoupení od smlouvy odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty dle § 7 odst. 1 zákona č. 102/2014 Sb.

V případě pochybností o doručení se oznámení o odstoupení od smlouvy zaslané spotřebitelem považuje za doručené uplynutím lhůty odpovídající použitému způsobu doručení, pokud spotřebitel prokáže, že bylo odesláno na adresu, kterou prodávající spotřebiteli oznámil v souladu s § 3 odst. 1 písm. b) až d) zákona č. 102/2014 Sb. nebo na adresu, jejíž změnu prodávající spotřebiteli po uzavření smlouvy řádně oznámil. Nelze-li poštovní zásilku obsahující oznámení o odstoupení od smlouvy doručit prodávajícímu z důvodů podle zvláštního předpisu, považuje se oznámení o odstoupení od smlouvy za doručené dnem jeho odeslání prodávajícímu na adresu podle věty první,

Umožňuje-li prodávající spotřebiteli odstoupit od smlouvy na svých internetových stránkách prostřednictvím zvláštní funkce nebo formuláře pro odstoupení od smlouvy určeného k tomuto účelu, vydá prodávající spotřebiteli potvrzení o této skutečnosti na trvalém nosiči, jakmile odstoupení obdrží,

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, ruší se od počátku i všechny doplňkové smlouvy související se smlouvou, od níž spotřebitel odstoupil. V souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy nelze po spotřebiteli požadovat žádné náklady ani jiné platby, s výjimkou nákladů a plateb uvedených v § 9 odst. 3 a § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Sb. a ceny za službu, je-li předmětem smlouvy poskytnutí služby a byla-li služba poskytnuta v plném rozsahu.

Důkazní břemeno ohledně uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.

2.4 Povinnosti prodávajícího v případě odstoupení od smlouvy

Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby přijaté od spotřebitele na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků; tím není dotčeno ustanovení § 8 odst. 5 zákona č. 102/2014 Sb.

Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli platby podle odstavce 1 zákona č. 102/2014 Sb. stejným způsobem, jaký spotřebitel použil při své platbě. Tím není dotčeno právo spotřebitele dohodnout se s prodávajícím na jiném způsobu platby, pokud v souvislosti s tím nebudou spotřebiteli účtovány žádné další poplatky.

Prodávající není povinen nahradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání než nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání zvolené spotřebitelem a náklady na nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený prodávajícím.

Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, není prodávající povinen vrátit spotřebiteli platby uvedené v odst. 1 zákona č. 102/2014 Sb. dříve, než je zboží spotřebiteli doručeno nebo dokud spotřebitel neprokáže, že zboží odeslal zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne osobní odběr zboží nebo odběr prostřednictvím osoby, kterou k tomu prodávající zmocnil.

2.5 Ztráta práva na odstoupení od smlouvy

Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo je předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající navrhuje osobní odběr zboží nebo odběr prostřednictvím osoby pověřené prodávajícím. Lhůta podle první věty se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, nese náklady na vrácení zboží prodávajícímu podle § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Sb. a v případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku také náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit poštou.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy o poskytování služeb a udělil-li k tomu výslovný souhlas podle § 4 odst. 6 zákona č. 102/2014 Sb. před zahájením poskytování služeb, je spotřebitel povinen zaplatit prodávajícímu pouze cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy.

2.6 Odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího - podnikatele

Je-li kupujícím podnikatel, může být kupujícímu nabídnuto alternativní odstoupení od kupní smlouvy v závislosti na stavu vráceného zboží, ztrátě záruky a skutečné ceně vráceného zboží. Stav zboží posuzuje prodávající. V případě, že se nepodaří dohodnout podmínky přijatelné pro obě strany, bude zboží vráceno na náklady prodávajícího. Prodávající je oprávněn účtovat kupujícímu případné další vzniklé náklady.

3. Alternativní řešení sporů

Vážený spotřebiteli. Pokud se domníváte, že jsme porušili Vaše práva nebo nejste spokojeni se způsobem vyřízení Vaší reklamace, zašlete nám prosím žádost o nápravu na naši e-mailovou adresu obchod@lenovo-shop.sk.

Pokud na tuto žádost odpovíme záporně nebo pokud na ni neodpovíme do 30 dnů od jejího zaslání na výše uvedenou e-mailovou adresu, nebo pokud nebudete s naším řešením spokojen/a, pak máte na základě novely zákona č. 102/2014 Sb. a zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů právo na alternativní (mimosoudní) způsob řešení sporu.

Návrh můžete podat způsobem uvedeným v § 12 zákona č. 391/2015 Sb. K podání návrhu můžete využít formulář, jehož vzor je rovněž k dispozici na internetových stránkách příslušného ministerstva a jednotlivých orgánů alternativního řešení sporů.



Seznam subjektů alternativního řešení sporů k 1. dubnu 2016: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí.



Subjekt alternativního řešení sporů může návrh spotřebitele odmítnout, například: pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje 20 EUR; pokud je zřejmé, že s ohledem na všechny okolnosti by alternativní řešení sporu mohlo být vedeno pouze s vynaložením nepřiměřeného úsilí apod.

4. Dodací podmínky a lhůty

Místem plnění smlouvy se rozumí bydliště (sídlo) nebo místo podnikání kupujícího uvedené v registračním formuláři obchodu nebo v objednávkovém formuláři. Prodávající dodá zboží s využitím služeb třetích stran (UPS, DPD) nebo dodá zboží vlastními prostředky, případně po dohodě s kupujícím (volba při zadání objednávky) bude zboží připraveno v provozovně prodávajícího, kde si jej kupující vyzvedne do 7 dnů od výzvy prodávajícího.

Dodání zboží je provedeno jeho předáním kupujícímu, případně poště nebo prvnímu dopravci k přepravě ke kupujícímu.

Závazek dodat zboží se považuje za splněný i v případě, že zákazník zboží ve sjednaném čase a místě nepřevezme nebo odmítne převzít. Pokud zákazník zboží nepřevezme a zboží se nám vrátí, máme právo odstoupit od kupní smlouvy a požadovat po zákazníkovi náhradu nákladů spojených s vrácením zboží (poštovné spojené se zpětnou přepravou zboží). Opětovné dodání je možné pouze po vzájemné dohodě.

Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího pod podmínkou zaplacení kupní ceny v plné výši.

Zboží označené při objednávce jako Skladem dodá prodávající kupujícímu co nejdříve (tj. zpravidla do 3 dnů) po obdržení elektronické objednávky, pokud je zboží na dobírku. V případě platby předem se dodací lhůta odvíjí od přijetí platby na účet Prodávajícího.

Dodací lhůta může být ve výjimečných případech (v závislosti na dostupnosti zboží) delší, a to po zvláštní písemné dohodě obou stran. Nedodání zboží ve stanoveném termínu opravňuje kupujícího k odstoupení od smlouvy.

Zboží bude kupujícímu dodáno v běžném balení, s výjimkou případů, kdy z povahy zboží nebo na základě dohody vyplývají zvláštní požadavky.

Kupující, který je podnikatelem, je povinen (kupujícímu, který je spotřebitelem, se doporučuje dodržet tento postup) zkontrolovat stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s logem firmy, poškození krabice) u dopravce ihned při dodání podle přiloženého dodacího listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která neodpovídá kupní smlouvě, např. z důvodu neúplnosti nebo poškození zásilky. Pokud kupující převezme od dopravce poškozenou zásilku, musí být poškození popsáno v předávacím protokolu dopravce.

5. Platební podmínky

Platební možnosti: 1. V případě, že se jedná o zboží, které je v prodeji, je možné zaplatit za zboží:

  • Platba v hotovosti při převzetí zboží na výdejním místě,
  • platba předem bankovním převodem,
  • platba prostřednictvím internetového rozhraní banky,
  • platba na dobírku (hotovost si od zákazníka vyzvedne dopravce),
  • platba na fakturu s datem splatnosti (pouze v případě, že jsou splněny podmínky pro poskytnutí úvěru).

Kupní cena je splatná nejpozději při převzetí zboží (od kurýra, od provozovatele) nebo v den uvedený na faktuře, zálohové faktuře nebo při vytvoření objednávky.

V případě úhrady ceny zboží elektronickou platbou je zboží expedováno přednostně po připsání celkové ceny včetně DPH na účet prodávajícího.

Prodávající si vyhrazuje právo požadovat po kupujícím platbu předem (zálohovou fakturou, platbou prostřednictvím elektronického bankovnictví nebo platbou platební kartou) při ceně objednávky vyšší než 100 EUR, pokud se provozovatel s kupujícím nedohodnou vhodným způsobem jinak. V případě odmítnutí úhrady objednávky předem bude Prodávající považovat objednávku za neplatnou.

6. Záruční podmínky a dokumenty

6.1. Provozovatel doručí Kupujícímu nejpozději spolu s dodávkou Zboží všechny příslušné doklady vztahující se ke Zboží, tj. fakturu - daňový doklad (v elektronické podobě).

Prodávající odpovídá za vady, které se na prodávaném Zboží projeví v záruční době a jsou způsobeny vadou materiálu, funkční vadou nebo vadou způsobenou výrobou, montáží nebo instalací provedenou zaměstnanci Prodávajícího.

Záruka se nevztahuje na vady způsobené neodbornou obsluhou, nesprávným zacházením, používáním nebo instalací v rozporu s návodem k použití, elektrostatickým výbojem nebo na vady způsobené nadměrným mechanickým opotřebením. Záruka se rovněž nevztahuje na poškození způsobená vyšší mocí, přírodní katastrofou, násilným poškozením, povětrnostními podmínkami nebo provozem v extrémních a nestandardních podmínkách.

Záruka zaniká v případě neoprávněného zásahu do zboží osobou, která k tomu nebyla výslovně pověřena provozovatelem nebo výrobcem zboží.

Záruční podmínky na zboží jsou blíže specifikovány v Reklamačním řádu prodávajícího a v platných právních předpisech Slovenské republiky.

7. Ochrana a zpracování osobních údajů

Bližší informace v souvislosti se zpracováním osobních údajů v souladu s čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR) Vám budou poskytnuty v sekci Ochrana osobních údajů.

8. Otevírací doba

Provozovna na adrese Kollárova 51 , Banská Bystrica 974 01

Objednávky prostřednictvím internetového obchodu na adrese www.sk.biolampa.totaljs.primaleto.sk - 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

9. Ceny

V internetovém obchodě jsou vždy uvedeny aktuální a platné ceny.

Prodávající na základě své obchodní strategie přiděluje slevy, na které nemá kupující nárok, pokud nejsou v den objednávky uvedeny na internetových stránkách provozovatele.

Prodávající určuje poštovné a balné, které se připočítává k hodnotě zboží v objednávce a které je Kupující povinen uhradit spolu s cenou zboží uvedenou v objednávce.

10. Závěrečná a přechodná ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách provozovatele v den odeslání elektronické objednávky, pokud se strany nedohodnou jinak.

Odesláním elektronické objednávky kupující bez výhrad přijímá veškerá ustanovení Všeobecných obchodních podmínek a Reklamačního řádu ve znění platném ke dni odeslání této objednávky.

Vztahy mezi oběma stranami, které nejsou upraveny těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, obchodního zákoníku a dalšími souvisejícími právními předpisy.


Případné spory mezi smluvními stranami, které se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou obou stran, budou řešeny výhradně podle platného práva Slovenské republiky a budou řešeny soudy Slovenské republiky. Tyto všeobecné obchodní podmínky nabyly účinnosti dne 1.3.2022.