Zásady podávání stížností

Úvodní ustanovení

Tyto záruční a reklamační podmínky upravují vztah mezi společností BIOLAMPA, s.r.o. (dále také "prodávající") a koncovým zákazníkem (dále také "kupující"). Dále se vztahy mezi prodávajícím a kupujícím v případě reklamací řídí občanským zákoníkem a obchodním zákoníkem.

Na veškeré dodávky zboží se vztahují následující záruční a reklamační podmínky. Kupující převzetím zboží od prodávajícího akceptuje platnost záručních a reklamačních podmínek a tímto úkonem nabývají pro kupujícího účinnosti.

Povinnosti kupujícího

Převzetí zboží a odpovědnost za vady:

Kupující je povinen prohlédnout zboží bezprostředně po jeho převzetí. V případě zjištění mechanického poškození obalu výrobku je Kupující povinen zkontrolovat stav zboží a v případě poškození sepsat za přítomnosti dopravce zápis o poškození. Odpovědnost za poškození během přepravy nese dopravce, neboť veškeré zboží je pojištěno. Na základě sepsaného záznamu bude kupujícímu poskytnuta přiměřená sleva nebo bude dopravci po uzavření škodní události dodán nový výrobek, a to zpravidla ihned, nejpozději do 30 dnů. Reklamace mechanického poškození výrobku (poškrábání, praskliny, zlomení, ...), které nebylo zjištěno při převzetí zásilky, nelze uznat.

Kupující je povinen zkontrolovat úplnost obalu při převzetí výrobku (osobního i neosobního). Při doručení zásilky kurýrem je kupující povinen na místě sepsat reklamační protokol o neúplnosti obalu. Při osobním odběru je kupující povinen zkontrolovat obsah balení ihned, dodatečné reklamace nebudou uznány.

Před uvedením zařízení do provozu je kupující povinen:

  • Seznámit se s návodem k použití zakoupeného zařízení/zařízení,
  • seznámit se se záručními podmínkami zařízení, včetně slovenského návodu k použití, a poté se těmito informacemi řídit,
  • v případě potřeby se zaregistrovat u výrobce nebo distributora zařízení.

    Záruční doba a záruční podmínky

    Společnost BIOLAMPA, s.r.o. odmítá převzít jakoukoli odpovědnost za vady a škody vzniklé v důsledku toho, že se kupující neseznámil s návodem k použití a záručními podmínkami zařízení, za poškození nebo zničení zařízení, za ztrátu jakýchkoli dat nebo programů provozovaných kupujícím.

    Práva z odpovědnosti se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc zakoupena. Pokud však existuje jiný podnik určený k opravě (autorizovaný servis), který je v místě prodávajícího nebo v místě bližším ke kupujícímu, uplatní kupující právo na opravu u podniku určeného k provedení záruční opravy. Nelze-li opravu zajistit tímto způsobem, zajistí opravu prodávající.

    Pokud se na zboží vztahuje záruka, musí být vada oznámena a nároky z vady zboží uplatněny před uplynutím záruční doby. Po uplynutí záruční doby právo na reklamaci zaniká.

    Kupující nemá vůči společnosti BIOLAMPA, s.r.o. žádné jiné nároky ani právo na záruční opravu, než které jsou uvedeny v těchto podmínkách. Společnost BIOLAMPA, s.r.o. poskytuje záruku na veškerá zařízení dodaná kupujícímu v následujícím rozsahu:

    • na materiálové nebo výrobní vady počítačového vybavení dodaného společností BIOLAMPA, s.r.o., které jsou způsobeny chybou výrobce a vyskytnou se při běžném provozu.

    Odpovědnost prodávajícího za vady zboží nebo služeb

    Jedná-li se o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu.

    Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci nebo, týká-li se vada pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo k závažnosti vady.

    Podle 622 § 3 Oz: Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže.

    Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva má kupující, jde-li o vady odstranitelné, avšak kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad.

    Vyskytnou-li se jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

    Záruka se nevztahuje na:

    • zařízení s porušenou pečetí
    • zařízení, které bylo svévolně demontováno nebo jehož součásti byly kupujícím vyměněny
    • vady způsobené neodborným zásahem, instalací, opravou nebo úpravou ze strany kupujícího.
    • zařízení, z něhož bylo odstraněno, zničeno, zjevně pozměněno nebo odcizeno sériové číslo
    • poruchy způsobené násilným zacházením
    • poruchy způsobené nepoužitím originálního spotřebního materiálu pro zařízení
    • závady způsobené použitím jiných dílů, materiálů, které nejsou určeny pro použití s výrobkem
    • poruchy způsobené zanedbáním běžné údržby
    • poruchy způsobené provozem výrobku mimo provozní podmínky uvedené v návodu k použití
    • závady způsobené používáním zařízení jiným způsobem, než je doporučeno nebo pro který bylo zařízení navrženo a dimenzováno, závady způsobené nadměrným používáním a opotřebením.
    • poruchy způsobené provozem výrobku v prostředí u kupujícího, které představuje bezpečnostní nebo zdravotní riziko.
    • poruchy způsobené použitím softwaru, který není určen pro použití s výrobkem
    • poruchy způsobené vyšší mocí, nehodou, požárem, vodou, atmosférickými výboji, přepětím, zemětřesením atd.
    • závady způsobené přepravou, nedodržením podmínek skladování a přepravy ze strany kupujícího.
    • spotřební materiál - tonery, pásky, kazety do tiskáren, diskety, CD/DVD média atd.
    • běžné opotřebení položek (nebo jejich částí) způsobené používáním. Kratší životnost výrobku proto nelze považovat za vadu a nelze ji reklamovat

    BIOLAMPA, s.r.o. poskytuje záruční a pozáruční opravy výpočetní techniky (dále jen technika), BIOLAMPA, s.r.o. BIOLAMPA, s.r.o. zaručuje, že technika bude po celou dobu záruky plně funkční a bude odpovídat platným normám výrobců této techniky (za předpokladu použití originálního příslušenství). Pozáruční opravy jsou prováděny prostřednictvím servisního oddělení a autorizovaných servisních středisek. Za pozáruční servis si společnost BIOLAMPA, s.r.o. účtuje poplatek za provedené práce dle platného ceníku. Ceník je k dispozici na centrální servisní správě v sídle společnosti BIOLAMPA, s.r.o.

    Kontaktní údaje




    BIOLAMPA, s.r.o. ČSA 25 974 01 Banská Bystrica E-mail:biostimul@biolampa.cz

    Doba trvání záruky se prodlužuje o dobu trvání opravy. Pokud dojde k výměně zařízení, začíná záruka znovu běžet od převzetí nového kusu. Všechny vyměněné části zařízení a zařízení vyměněné v rámci záruky zůstávají majetkem společnosti BIOLAMPA, s.r.o.

    Společnost BIOLAMPA, s.r.o. si vyhrazuje právo využít servisních služeb poskytovaných autorizovanými servisními středisky výrobců zařízení, pokud je to nutné k zajištění jejich funkčnosti.

    Reklamační řád

    Při uplatnění reklamace dodržujte následující postup:

    • Důkladně se seznamte se záručními a servisními podmínkami výrobku, které byly součástí jeho balení.

    Při požadavku na servisní zásah v rámci záručních podmínek je nutné doložit:

    • popis závady na zařízení, jeho typové označení a výrobní číslo.
    • doklad o koupi, kopii faktury
    • zařízení zabalené ve vhodném obalu (aby nedošlo k poškození zboží během přepravy)